داکتیلیتی_2

دستگاه داکتیلیتی Ductilometer

    هدف از اين آزمايش تعيين خاصيت انگمي (Ductitlity) قير و مقايسه آن در انواع مختلف قير مي باشد.

با انجام اين آزمايش معياري براي اندازه گيري کشش و چسبندگي قير بدست مي آيد . قيرهايي که در راه سازي بکار مي روند بايد داراي مشخصات فني معيني باشند تا روسازي ساخته شده در اثر نامناسب بودن قير مصرفي خراب نشود . قيري که در راه سازي به کار مي رود . بايد داراي خاصيت چسبندگي زياد باشد تا دانه هاي مصالح سنگي را بخوبي اندود کرده و آنها را به يکديگر بچسباند . براي تعيين نشانه اي از چسبندگي قيرها مقدار قابليت شکل پذيري آنها اندازه گيري مي شود . زيرا هر اندازه قيري چسبنده تر باشد داراي قابليت شکل پذيري بيشتري خواهد بود . طبق تعريف ، خاصيت شکل پذيري (انگمي) يک قير عبارتست از ميزان افزايش طولي که نمونه قير با شکل و ابعاد معين مي تواند کش بيايد تا پاره نشود .

اين دستگاه شامل يک حوضچه تمام استيل و پمپ سيرکولاسيون بوده و مکانيزم حرکتي دستگاه به صورت هوشمند ميباشد. اين دستگاه شامل يک نمايشگر 4 اينچي رنگي و لمسي ميباشد و تمامي مقادير بصورت ديجيتال و با دقت بالا نمايش داده ميشود. نمايشگر مجهز به آرشيو بوده و کليه آزمايشها را ميتوان در حافظه دستگاه ذخيره کرد. مقدار سرعت و همچنين دماي نمايش قابل کاليبره ميباشد.

در نظر داشته باشيد که اين آزمايش در دماي 25+ درجه سانتيگراد انجام ميگيرد. در صورت استفاده اين دستگاه در محل هاي گرمسير بهتر است از دستگاه کشش قير با سيستم خنک کننده استفاده گردد که در صورت سفارش قابل ارائه ميباشد.

مشخصات
·        مطابق استاندارد ASTM D113

·        قدرت مصرفی: 1000 وات

·        قابلیت تست سه نمونه به طور همزمان

·        مجهز به سیستم کنترل دمای دیجیتال

·        دارای سیستم گرم کننده

·        دارای پمپ سیرکولاسیون آب

·        جنس وان از استنلس استيل

·        همراه با قالب بريكت

·        ابعاد: سانتیمتر (44×30×180)

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *